ربایندگان «یسنا» به جرم خود اقرار کردند کاهش ۱۰ درصدی تلفات جاده‌ای در تعطیلات جاری جاساز ۲۰۹ بسته هروئین از معده ۳ تبعه افغانستانی در هنگ مرزی تایباد نجات کوهنوردان گمشده در ارتفاعات داورزن خراسان رضوی (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مالیات؛ مهم‌ترین عامل برای کنترل مصرف دخانیات است آخرین اخبار از دستگیری عوامل اصلی ربودن «یسنا» (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار پلیس راه نسبت به احتمال ریزش سنگ در جاده کرج - چالوس (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) اقدام عجیب طالبان: انحراف آب هیرمند به شوره زارهای افغانستان! بند قانون جوانی جمعیت به‌دلیل کمبود ماما اجرا نمی‌شود آتش‌سوزی منزل مسکونی در خیابان صیاد شیرازی+تصویر (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) محور هراز یکطرفه شد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) اهدای اعضای بدن جوان مرگ مغزی، نجات‌بخش جان پنج بیمار شد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) واژگونی خودرو در محور نیشابور- کاشمر هفت مصدوم بر جای گذاشت (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله با سلاح سرد به مامور نیروی انتظامی در ملارد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) همه چیز درباره تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ + راهنما آخرین خبرها از پرونده ربایش «یسنا»، دختر کلاله‌ای | ۴ متهم دستگیر شده‌اند آخرین خبر‌ها از وضعیت مناطق سیل‌زده خراسان‌ جنوبی (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) تمدید زمان مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ بی‌ثباتی در کارخانه انسان‌سازی! انتقال زائران حج تمتع از مدینه به مکه با قطار سریع‌السیر
سرخط خبرها

تشکیل باند سرقت پس از آزادی از زندان | دزدی از ده‌ها خودرو

  • کد خبر: ۲۲۴۱۴۳
  • ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۸
تشکیل باند سرقت پس از آزادی از زندان | دزدی از ده‌ها خودرو
افرادی که پس از آزادی از زندان دوباره اقدام به تشکیل باند سرقت کرده بودند، دستگیر شدند

سعید جلائیان | شهرآرانیوز روز اول رفاقت تاریکشان را در سلول زندان آغاز کردند. همه آنها بین سی تا سی‌و‌هشت سالگی به هم رسیده بودند و همین هم باعث نزدیکی بیشتر آنها با یکدیگر شده بود. به‌ویژه پس از اینکه فهمیدند هر کدام شگردی خاص برای بازکردن در‌های خودرو‌های سواری دارند که این شگرد‌ها کنار هم می‌تواند نواقص فردی‌شان را اصلاح کند. اینجا بود که هسته اولیه یک باند سرقت در زندان متولد شد. حکم حبس آنها با فاصله زمانی نزدیک به هم پایان می‌یافت و به همین خاطر در شب‌های باقی مانده تا آزادی، به مرور نقشه شوم خود را تکمیل کردند و قرار و مدار پس از آزادی را بین خود گذاشتند. خیلی زود با آزادی نفر سوم از زندان، آنها این‌بار بیرون از زندان دوباره دور هم جمع شدند. در اولین دیدار به‌سراغ نقشه سیاهی که در زندان طراحی کرده بودند رفتند و با پیشنهاد یک نفرشان، شخص سابقه‌دار دیگری به جمع آنها اضافه شد و این‌گونه نقشه شوم سرقت از شهروندان را تکمیل کردند.

در بامداد یکی از روز‌های پس از آزادی، زمان اجرای اولین نقشه سرقت آنها فرارسید. شبی که هر کدامشان فرصت یافتند تا شگردی را که در طول حبس مدام از آن صحبت کرده بودند، اثبات کنند. با رسیدن عضو جدید که یک خودرو تیبا داشت، به همراه سایر اعضای باند، سوار خودرو او به سوی بولوار وکیل‌آباد حرکت کردند. آنها با پیداکردن یک خودرو پراید که در معبری تاریک و بدون تجهیزات ایمنی کافی پارک شده بود، نقشه‌شان را به واقعیت نزدیک کردند. یکی از سرنشینان تیبا از خودرو پیاده شد و به سوی این پراید رفت. با وجود تاریکی خیابان، توانست در فرصتی کوتاه نه‌تن‌ها وارد پراید شود بلکه در برابر سایر اعضای باند آن را استارت بزند و روشن کند.

اثبات سخت یک شرارت

آنها خودرو تیبا را در مخفیگاه پارک و با پراید سرقتی که پلاکش را نیز دست‌کاری کرده بودند، به خیابان آمدند. این بار جست‌وجوی آنها برای پیدا کردن یک پژو پارس یا پژو ۲۰۶ بود که دو نفرشان ادعا کرده بودند می‌توانند مثل آب خوردن صندوق و در‌های این دو مدل خودرو را باز کنند. آنها پس از یافتن سوژه‌هایشان بدون به صدا درآمدن صدای دزدگیرش به سراغ این وسایل نقلیه رفتند. یکی از سارقان با یافتن یک ۲۰۶ پارک شده در حاشیه خیابان خیلی زود صندوق و در‌های این خودرو را با شگردی خاص باز کرد و محتویات درونش را به صندوق پراید منتقل کردند.

در ادامه یکی دیگر از متهمان نیز همین شگرد را روی یک پژو پارس اجرا کرد و این افراد توانستند در یک شب خود را به سایر همدستانشان ثابت کنند.

آنها پس از سرقت به مخفیگاهشان بازگشتند و آنچه دزدیده بودند، بین خود تقسیم کردند و هرکسی سهمش را از اموال به‌دست‌آمده با خود به مخفیگاهش برد تا شب بعد دوباره همین برنامه شوم را تکرار کنند.

تکرار مکرر سرقت‌ها

اعضای این باند در ادامه هر شب دور هم جمع می‌شدند و با همان شگرد‌های مکارانه پا به خیابان‌ها می‌گذاشتند و با خودرو پراید سرقتی که پلاکش را مدام تعویض یا دست‌کاری می‌کردند به سرقت لوازم و قطعات خودرو‌های پراید، پژو ۲۰۶ و پژو پارس پارک شده در معابر و کوچه‌پس‌کوچه‌های بولوار وکیل‌آباد می‌رفتند و به‌جز این خودروها، به سراغ خودرو‌های مدل دیگری نمی‌رفتند.

آنها ده‌ها بار از خودرو‌های مختلف سرقت کردند و هربار کوشیدند با شگرد‌های مختلف و انتخاب طعمه‌ها از معابر خلوت و تاریک، ردی از خود به جا نگذارند و آن‌قدر به کار خود اعتماد داشتند که باورشان نمی‌شد پلیس مشهد بتواند آنها را ردزنی و دستگیر کند.

شناسایی اعضای باند

دریافت گزارش‌های پیاپی درباره سرقت‌های سریالی قطعات سه مدل خودرو در محدوده حاشیه بولوار وکیل‌آباد، باعث شد مأموران انتظامی کلانتری فراجا شناسایی عوامل این سرقت‌ها را به‌طور ویژه در دستور کار قرار دهند.

پلیس برای دستگیری سارق یا سارقان احتمالی، تحقیقات گسترده‌ای را از محل وقوع سرقت‌ها آغاز کرد، اما تلاش سارقان برای به‌جا نگذاشتن ردپایی از خود، کار را برای مأموران تا حدی دشوار کرد. باوجوداین مأموران با رصد دقیق دوربین‌های مداربسته در محدوده وقوع سرقت‌ها توانستند دو نفر از عوامل این سرقت‌ها را چهره‌زنی کنند و مشخصاتی از یک خودرو پراید به دست بیاورند که با پلاک دست‌کاری شده چند بار دیگر تصویرش در دوربین‌ها مشخص شده بود.

مأموران در جریان بررسی بیشتر چهره این افراد خیلی زود یکی از آنها را شناسایی کردند و متوجه شدند که این فرد سابقه‌دار است.

۴ عملیات برای دستگیری اعضای باند

پس از به دست آمدن مشخصات متهم، مأموران توانستند مخفیگاهش را در محدوده جاده قدیم قوچان پیدا و با هماهنگی مقام قضایی در یک عملیات غافل‌گیرانه دستگیر کنند. این متهم که باور نمی‌کرد پلیس مدرکی از او در این سرقت‌ها داشته باشد، در بازجویی‌های فنی ابتدا دست داشتن در پرونده سرقت قطعات ده‌ها خودرو را رد کرد، اما پس از روبه‌رو شدن با مستندات و مدارک پلیس به جرمش اعتراف کرد و سایر اعضای باند را معرفی کرد.

در ادامه مأموران پس از به‌دست‌آوردن اطلاعاتی از یکی دیگر از متهمان، او را در عملیاتی غافل‌گیرانه در پاتوقش دستگیر کردند.

جست‌وجوی متهم سوم، تیم رسیدگی‌کننده را به بولوار اقدسیه رساند، جایی که یکی از اعضای این باند بی‌خبر از سرنوشت دو نفر دیگر در مخفیگاهش بود و ناگهان متوجه شد که خانه‌اش در محاصره مأموران است. متهم برای فرار تنها راهی که داشت پشت‌بام بود و با فرار از این طریق قصد داشت از روی پشت‌بام‌های متصل دیگر به بام این خانه متواری شود که مأموران عملیات تعقیب را آغاز کردند. چون احتمال خطر برای سایر شهروندان متصور بود، مأموران اقدام به تیراندازی هوایی کرده و متهم را وادار به توقف کردند.

با دستگیری این فرد نوبت به آخرین عضو باند رسید که در مخفیگاهش واقع در منطقه شهرک رجایی پنهان شده بود و مأموران این‌گونه آخرین عضو را دستگیر کردند تا اعضای باندی که رفاقتشان در زندان شکل گرفته بود دوباره به زندان بازگردند.

جانشین فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی درباره این پرونده گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت قطعات و محتویات داخل خودرو در محدوده بولوار وکیل‌آباد، پیگیری موضوع در دستور کار مأموران کلانتری شهرک فراجا قرار گرفت. مأموران انتظامی با انجام تحقیقات میدانی در نهایت هویت یکی از متهمان را که دارای سوابق متعدد سرقت بوده، شناسایی کردند و پس از هماهنگی با مقام قضایی، این شخص را که در مخفیگاهش پنهان شده بود در اقدامی ضربتی دستگیر و خودرو مورداستفاده در سرقت‌ها را که مسروقه بود، کشف کردند.

سردار احمد نگهبان ادامه داد: متهم در تحقیقات تکمیلی به پنجاه فقره سرقت محتویات و قطعات خودرو با همدستی سه نفر دیگر اعتراف کرد. پس از این اعتراف متهم، مأموران کلانتری شهرک فراجا با هماهنگی مقام قضایی در عملیات‌هایی مجزا هر سه متهم را در مناطق مختلف شهر دستگیر کردند و در بازرسی از مخفیگاه‌های هر کدام تعدادی قطعات مسروقه خودرو کشف کردند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->